Blog

Influencer platform versus influencermarketingbureau

influencer platform

Ze zijn ooit begonnen als onlinemarketingbureau maar inmiddels hebben een aantal van deze bureaus zich omgetoverd tot influencermarketingbureaus. De matchmakers tussen influencer en brands. Deze brands koppelen brands aan influencers wat resulteert in een online campagne. Succesvol maar er gaat ook redelijk wat geld inzitten. Een nieuw soort influencermarketingbureau is een influencer platform. Een influencer platform staat ook wel bekend als een online service platform en is een soort van marktplaats waar brands en influencers elkaar kunnen ontmoeten waar hoe werkt zo’n influencer platform nu precies?

 

Een influencer platform

Hierboven noemden we het al even in het kort, een influencer platform is ook wel een online service platform. Een platform waar brands en influencers elkaar kunnen ontmoeten en een samenwerking aan kunnen gaan. Als influencers meld je, je aan bij dit platform door je cijfers toe te sturen en je aan te melden. Bedrijven kunnen op deze manier al jou cijfers zoals DA, TH, maandelijkse unieke bezoekersaantallen en vraagprijs zien. Hebben ze interesse dan kunnen ze direct contact met je opnemen. Een brand kan zelf ook een pitch plaatsen op deze platformen. Een soort oud Albert Heijn systeem met de kaartjes op het bord. Een bedrijf plaatst de opdracht met alle benodigde informatie en vertelt waar ze naar op zoek zijn. De bloggers verteld in een reactie waarom hij of zij denkt geschikt te zijn en de opdrachtgever kan een keuze maken.

 

Voordelen van een influencer platform

De voordelen van een influencer platform is dat brands en influencer direct contact kunnen hebben. De influencers weten direct of de opdracht wel of niet aansluit op hun eisen en wensen en kan aan de hand daarvan reageren. Voor de brands is het makkelijk dat ze meteen alle cijfers inzichtbaar hebben .

 

Nadelen van een influencer platform

De nadelen van van een influencer platform is dat het de brands vaak heel veel tijd kost. Zetten ze zelf een pitch uit dan kan het best zijn dat er influencers reageren die helemaal niet op hun aansluiten. Het uitzoeken en selecteren neemt veel tijd in beslag. Ook kan een influencer soms wat extra rekenen bij de vraagprijs omdat een bedrijf voor hun toch winstgevend is.

Het ligt natuurlijk helemaal aan de wensen en eisen van de opdrachtgever of ze liever een influencermarketingbureau inhuren of zelf te werk gaan via een influencer platform. Zorg er in ieder geval voor dat je goed bent geïnformeerd.

Geef een reactie